Obserwatorzy

poniedziałek, 27 października 2014

Kazimierz Dolny - miasto malarzy




Kazimierz Dolny jest pięknym miastem w województwie lubelskim.Jego klimat i wzgórzysty teren zachwycają nie jednego.


Rynek

Jest jedną z najpiękniejszej części w mieście. Można na nim spotkać: malarzy, fotografów, cyganki, turystów, miejscowych, pary młode  (serio, dużo par tam przyjeżdża na sesje zdjęciowe), zakonników i zakonnice, naprawdę dużo różnych ludzi.



Miasto malarzy


Użyłam tego wyrażenia, nie bez powodu. W mieście jest bardzo dużo galerii i obrazów, można je spotkać na każdej ulicy.




Vintage  

 Na targu można znaleźć bardzo dużo starych,dobrze zachowanych rzeczy. Ich ceny są różne, są rzeczy bardzo drogie lub bardzo tanie. Na pewno każdy miłośnik stylu vintage znalazłby coś dla siebie.




Wzgórze zamkowe

Na tym wzgórzu znajduje się zamek zbudowany na polecenie Kazimierza Wielkiego w VIX wieku.



Wystawa muzealna w zamku:





 Baszta- znajduje się zaraz za zamkiem. Pełniła funkcje obronne.

Widok z baszty na zamek:

Kościoły

Kościół farny- znajduje się na rynku miasta. Został ufundowany przez Kazimierza Wielskiego w  1325 roku i przebudowany w stylu renesansowym w 1553.





Kościół św. Anny- według mnie jeden z najpiękniejszych jakie widziałam. Niestety był zamknięty i nie mam zdjęć z wewnątrz.


 

Kościół Zwiastowania Najświętszej Marii Panny i Klasztor Reformatów- zbudowany w 1589 roku przez  Bartłomieja i Mikołaja Przybyłów.

 


 Synagoga- kościół żydowski. Zbudowana w drugiej połowie XVIII wieku.


 Wąwóz lessowy- głęboki wąwóz z pięknie wystającymi korzeniami.


Restauracje

Miejsca w których można najsmaczniej się najeść w przystępnej cenie.

Kuchnia & Wino,ul. Krakowska 13- przyjemna restauracja w klimatach lawendowych z pysznymi i wymyślnymi daniami.


 Bajgiel,ul.Lubelska 4a - mój faworyt. Podobało mi się w niej wszystko, jedzenie, wystrój, żydowskie klimaty oraz najpyszniejsza herbata. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz